Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Publikacja pochodzi z bazy Polskiej Biblioteki Internetowej.
Książka cyfrowa została przygotowana w najwygodniejszym formacie ePub, który umożliwia komfortowy odczyt na większości czytników e-booków na świecie wspierających standard ePub oraz w aplikacjach mobilnych na telefonach, tabletach itp. Format umożliwia intuicyjną zmianę układu tekstu, powiększania i pomniejszania rozmiaru czcionki.
Ciesz...
Na tom złożyły się artykuły poświęcone malarstwu XIX wieku. Pierwsza część książki zawiera szkice, które wyznaczają paradygmat myślenia o sztuce XIX stulecia. W centrum zainteresowania autorki znalazły się tu kwestie wartościowania, problematyka zapożyczeń oraz inspiracji czy paralelizmów, a także pytania, przed którymi stają historycy sztuki podejmujący te zagadnienia. Tematem refleksji stał się też...
Szewczenko Taras (1814-1861), pisarz ukraiński. Syn chłopa pańszczyźnianego, wcześnie osierocony. Wychowany na dworze bogatego ziemianina Engelhardta, wysłany został na naukę malarstwa do Wilna i Petersburga. W 1838 wykupiony z poddaństwa i przyjęty do petersburskiej Akademii Sztuki.
Szewczenko Taras (1814-1861), pisarz ukraiński. Syn chłopa pańszczyźnianego, wcześnie osierocony. Wychowany na dworze bogatego ziemianina Engelhardta, wysłany został na naukę malarstwa do Wilna i Petersburga. W 1838 wykupiony z poddaństwa i przyjęty do petersburskiej Akademii Sztuki.
Szewczenko Taras (1814-1861), pisarz ukraiński. Syn chłopa pańszczyźnianego, wcześnie osierocony. Wychowany na dworze bogatego ziemianina Engelhardta, wysłany został na naukę malarstwa do Wilna i Petersburga. W 1838 wykupiony z poddaństwa i przyjęty do petersburskiej Akademii Sztuki.
Szewczenko Taras (1814-1861), pisarz ukraiński. Syn chłopa pańszczyźnianego, wcześnie osierocony. Wychowany na dworze bogatego ziemianina Engelhardta, wysłany został na naukę malarstwa do Wilna i Petersburga. W 1838 wykupiony z poddaństwa i przyjęty do petersburskiej Akademii Sztuki.
Celem tej książki nie jest napisanie historii malarstwa iluzjonistycznego, lecz ukazanie swoistego sposobu myślenia o malarstwie na przykładzie szczególnej tradycji, która do pewnego stopnia zdominowała nowożytny punkt widzenia na kwestie sztuki i która z jednej strony wywodzi się z czasów starożytnych, a z drugiej przetrwała, przynajmniej w szczątkowej formie, awangardową rewolucję początku XX wieku....